Działalność pod rozpoznawalnym szyldem

Jeśli kiedykolwiek poważnie myślałeś nad założeniem działalności gospodarczej, powinieneś wiedzieć, że nie istnieje jeden, skuteczny i prosty do realizacji pomysł na biznes.

Na szczęście, wymyślony przez Ciebie model nie musi być niczym nowym, a przewagę nad konkurencją możesz zyskać, nawet funkcjonując według sprawdzonych metod. Jedną z nich jest franczyza, która od dawna pozostaje jednym z ulubionych sposobów na założenie pierwszej (i nie tylko) działalności gospodarczej.

Jak działa i jakie korzyści proponuje założenie franczyzy?

W uproszczeniu biznes na zasadzie franczyzy jest modelem, w którym zakładamy działalność gospodarczą działającą pod szyldem innej firmy, która użycza nam praw do wykorzystania jej wizerunku i patentów na zasadzie umowy licencyjnej. W przypadku małych przedsiębiorstw, rozwiązanie to ma bardzo wiele zalet, a największą z nich jest brak obowiązku pracowania na reputację marki.
Co się z tym wiąże — możemy liczyć na stałe zainteresowanie klientów, których zaufanie firma udzielająca nam licencji zdobyła w przeszłości. Franczyzobiorca za odpowiednią opłatą nie tylko zyskuje prawo do wykorzystania loga i innych znaków towarowych, ale bardzo często ma szansę otrzymać profesjonalny sprzęt i szkolenia dostarczane przez franczyzodawcę.

Na własny rachunek?

Decydując się na otwarcie franczyzy, osiągamy pewien kompromis. Co prawda, nie mamy obowiązku samodzielnego zdobywania zaufania klientów, jednak nasze decyzje wciąż mają kluczowy wpływ na to, jak prosperuje nasz pomysł na biznes. Bez względu na to, jakie będą to decyzje, mimo faktu, że pracujemy „na własny rachunek”, realnie jedynie staramy się ugruntować pozycję znanej marki na rynku. Wiele osób może uznawać to za poważną wadę, jednak nie zapominajmy o korzyściach wynikających z opierania biznesu na zasadach franczyzy. Co więcej, pieniądze zarobione w ten sposób mogą w przyszłości pozwolić nam na założenie swojej własnej, unikalnej marki.

Typowe obowiązki franczyzobiorcy

Jak wspomnieliśmy wcześniej, prowadzenie franczyzy zdejmuje z naszych barków ciężar budowania marki od zera, jednak w zamian, narzuca na nas pewne obowiązki. Najważniejszym jest oczywiście fakt, że to od franczyzodawcy w głównej mierze zależy sposób, w który będziemy realizować pomysł na biznes.

W przypadku np. gastronomii najczęściej wiąże się to z korzystaniem ze sprawdzonych receptur i produktów ustalonych przez firmę, bez możliwości ingerencji w menu, jak i z obowiązkiem urządzenia wnętrza lokalu w określony sposób. Gastronomia to bardzo popularna branża we franczyzie. Sprawdź także inne popularne franczyzy w Polsce.

Współpracuj z renomowanymi franczyzodawcami

Jeśli zdecydujesz się na pomysł na biznes zakładający działalność na zasadzie franczyzy, podejmuj współpracę z uznanymi markami. Dzięki temu będziesz mógł otrzymać od nich wiarygodne przewidywania dotyczące obrotów, określone strategie marketingowe i profesjonalne szkolenia, które zwiększą szansę powodzenia przedsięwzięcia. Dodatkowo możesz liczyć na stały dopływ klientów, wynikający z działalności pod renomowanym szyldem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here